تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۵
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۹۶۰۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خبر خوب| راه‌اندازی معدن سنگرود بعد از ۸ سال تعطیلی

‌می‌متالز - نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه معدن سنگرود پس از مدت حدود هشت سال تعطیلی از تابستان ۱۴۰۱ احیای آن مجدد در دستور کار قرار گرفت، گفت: امروز فاز اول آن راه‌اندازی شد و این معدن به اکتشاف نیازی ندارد و باید مورد بهره برداری و استخراج در قسمت‌های خاک نسوز و زغال سنگ قرار گیرد.

به گزارش می‌متالز، اسدالله عباسی در آئین راه‌اندازی و بهره‌برداری مجدد معدن زغال سنگ سنگرود رودبار با بیان اینکه معدن سنگرود یک ظرفیت بالقوه به منظور رشد اقتصادی استان گیلان است، اظهار کرد: این معدن پس از مدت حدود هشت سال که به طور کامل تعطیل شد از تابستان ۱۴۰۱ احیای آن مجدد در دستور کار قرار گرفت و امروز فاز اول آن راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به عدم نیاز به اکتشافات در معدن سنگرود افزود: این معدن به اکتشاف نیازی ندارد و باید مورد بهره‌برداری و استخراج در قسمت‌های خاک نسوز و زغال سنگ قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان یکی از سیاست‌های دولت را فعال کردن واحد‌های دولت و دانست و بیان کرد: گیلان در بخش معدنی بیش از ۷۰ عرصه راکد دارد که امروز یکی از این عرصه‌ها مجدد فعال و راه‌اندازی شد که امیدوارم دارای ثمرات خوبی برای استان گیلان باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه راکد ماندن واحد‌های تولیدی و معادن زیبنده استانی مانند گیلان نیست، گفت: در حوزه صنعت نیز ۱۷۲ واحد راکد احیا شد و تلاش داریم ضمن افزایش توان واحد‌های تولیدی موانع واحد‌های راکد را برطرف کرده و به تولید برسانیم.

وی با قدردانی از ائمه جمعه و مسؤولان مرتبط و نیز قضایی استان و شهرستان برای احیای معدن سنگرود افزود: کار معدن فعالیتی سخت‌افزاری است و نیاز به استقامت و اراده پولادین و سخت دارد.

عباسی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها در منطقه عمارلو رودبار بیان کرد: در مورد ایجاد زیر ساخت‌ها در این منطقه مانند گازرسانی، راه‌سازی و آبرسانی قول‌هایی داده شده که این کار‌ها باید با شتاب بیشتری انجام شود.

استاندار گیلان با دستور به متولیان امر در خصوص تعریض مسیر یک‌هزار و ۲۰۰ متری دسترسی به معدن سنگرود تصریح کرد:در مورد سایر روستا‌های رودبار که مشکل راه داشتند نیز مسؤولان اهتمام جدی برای رفع این مشکلات داشته باشند و پیمانکار مربوطه نیز باید در عملیات اجرایی کار این معدن از تجربیات پرسنل قبلی به عنوان شورای اندیشه‌ورز استفاده کند، زیرا باید آنقدر ظرفیت‌ها را افزایش دهیم که جوانی در این منطقه بیکار نماند.


افراد بسیاری در تلاش برای عدم راه‌اندازی معدن سنگرود بودند

رئیس سازمان صمت گیلان نیز در این مراسم با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای احیای معدن سنگرود اظهار کرد: راه‌اندازی معدن سنگرود یکی از برنامه‌های اصلی این سازمان بوده، ولی همواره بسیاری از افراد در تلاش بودند که راه‌اندازی دوباره معدن در این دولت رقم نخورد.

تیمور پورحیدری از راه‌اندازی ۷۱ محدوده معدنی در گیلان خبر داد و گفت: با شناسایی این میزان محدوده معدنی برای افراد بسیاری در گیلان اشتغال ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک واحد معدنی در رودبار افزود: با راه اندازی واحد معدنی در محدوده رستم آباد برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده